لویالتی وفاداری مشتریان

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

لویالتی وفاداری مشتریان

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی

شرکت خاتم توس تولید کننده دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی وebankو سخت افزار های بانکی؛شرکت خاتم توس با تکیه بر نیرو های نخبه داخلی و بر رویه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال توانسته است دستگاه های پوز بانکی و سوئیچ های لویالتی و ebank و سخت افزار های بانکی را تولید و طراحی میکند.

بایگانی
يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۸:۳۹ ب.ظ

بانکداری الکترونیک، فرصت ها و چالش ها

بانکداری الکترونیک یکی از نشانه های  جامعه مجازی آینده است. بانکداری الکترونیک منافع قابل توجهی برای مشتریان در زمینه های سهولت و هزینه تعاملات بانکی به همراه دارد. ولی در کنار این منافع چالش های جدی را برای مقامات کشوری در تنظیم و کنترل سیستم های ملی و طراحی و اجرای سیاست های کلان اقتصادی به وجود می آورد. بانکداری الکترونیک مدت طولانی به صورت ماشین های خودپرداز و دریافت خدمات از طریق تلفن رایج بود و اخیرا با گسترش اینترنت تغییر شکل یافته و به صورت یک شبکه جدید انجام خدمات بانکی امکانپدیر شده است.

 

وجه تمایز بین پول الکترونیک و بانکداری الکترونیک این است که تراز تعاملات مالی در حساب های مالی بانک نگهداری نمی شود از این طریق دسترسی مشتری به بانک بسیار راحت، سریع و در تمام مدت شبانه روز بدون توجه به مکان وی انجام می شود. به علاوه بانک ها می توانند خدمات خود را با کارایی بالاتر و با هزینه های کمتری ارائه دهند.
بانکداری الکترونیک مقایسه خدمات و محصولات بانک های مختلف را برای مشتریان آسان می سازد و به افزایش رقابت بین بانک ها می انجامد و به بانک ها امکان می دهد به بازارهای جدید نفوذ کرده و حیطه کاری خود را از نظر جغرافیایی گسترده تر کنند.
برخی حتی بانکداری الکترونیک را به عنوان فرصتی برای کشورهایی با سیستم های مالی توسعه نیافته در ورود به مرحله توسعه یافتگی میدانند. مشتریان در چنین کشورهایی میتوانند با سهولت بیشتری از طریق بانک ها در خارج از کشور و از طریق سیستم های ارتباطی به خدمات بانکی دسترسی یابند.
روی دیگر بانکداری الکترونیک این است که بانکداری الکترونیک همانند بانکداری سنتی تحت تاثیر همان ریسک ها و خطرات قرار دارد و حتی گاهی نیز شدیدتر! برخی از ریسک های بانکداری سنتی عبارتند از قانونی، عملیاتی و … . به علاوه این ها بانکداری الکترونیکی چالش های نوینی را نیز به وجود می آورد. در پاسخ به این چالش ها بسیاری از قوانین ملی در جهت تحقق اهداف بانکداری الکترونیکی تغییر یافته اند.
بانکداری اینترنتی نیز در حال توسعه است. بانک ها به طراحی وب سایت ها و طراحی پورتال هایی پرداخته اند که نه تنها مشتریان میتوانند به تعاملات حساب های خود، نرخ سود و ارزها دسترسی یابند، بلکه قادرند تا به برخی از تعاملات بانکی نیز بپردازند. متاسفانه داده ها بر روی بانکداری اینترنتی کم هستند و تفاوت در تعاریف آن عمل مقایسه را در بین بانک ها و کشورها با مشکل مواجه می سازد.بانکداری الکترونیک در استرالیا، کره، کشورهای اسکاندیناوی، سنگاپور، اسپانیا و سوییس بسیار گسترده است.
کشورهای اسکاندیناوی بیشترین کاربران اینترنت را به نسبت جمعیت دارا هستند.. تقریبا یک سوم مشتریان بانک ها در کشورهای اسکاندیناوی از مزایای بانکداری الکترونیک بهره می برند. در آمریکا بانکداری اینترنتی عمدتا در بانک های بزرگ اجرا میشود.
ارائه خدمات بانکی الکترونیک و استفاده از ان بستگی مستقیمی با عادات کاربران و امکانات آن ها دارد. با ورود و توسعه بانکداری الکترونیک چهار جنبه زیر در تنظیم روابط باید در نظر گرفته شود:


۱-    پذیرش (Adaptation)
در سایه تغییرات سریع فناوری اطلاعات و اثرات آن بر فعالیت های بانکداری، ضرورت به هنگام نگاه داشتن قوانین و تدوین مقررات جدید وجود دارد و این امر نیاز به تلاش، صرف زمان و افراد کارشناس دارد.
۲-    قانونمند سازی (Legalization)
روش های جدید انجام تعاملات، ابزارهای جدید و خدمات نو مستلزم تعاریف قانونی تشخیص و مجوزهای خاص دارد. مثلا در بانکداری الکترونیک امضاء دیجیتالی از ضروریات است و بانکداری بایستی قوانین خاصی برای آن تعریف، تدوین و به مورد اجرا گذارد.
۳-    هماهنگی (Harmonization)
هماهنگی بین المللی مقررات الکترونیک می بایستی از اولویت خاصی برخوردار شود. این امر مستلزم تعریف عملیات در حیطه مرزها، نظارت ها و هماهنگی و مقررات محلی، منطقه ای و بین المللی است. بانکداری الکترونیک در سطح گسترده مستلزم از بین رفتن مرزها و انجام تعالات بدون در نظر گرفتن آن است به طوری که هر شهروندی بتواند تعاملات بانکی خود را در خارج از مرزها به سرعت انجام دهد.
۴-    یکپارچگی (Integration)
یکپارچگی فرآیند شامل مسایل مربوط به فناوری اطلاعات و ریسک های عملیاتی مرتبط با آن در اجرا و نظارت بر عملیات و ایمنی و منطقی بودن آن است.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی